Privacy

Privacy en bescherming van de persoonsgegevens

Welkom bij Heuninck, uw betrouwbare partner in de wereld van bouwmachines. Bij Heuninck hechten we veel waarde aan de bescherming van uw privacy en de vertrouwelijkheid van uw gegevens. Dit privacybeleid is opgesteld om u te informeren over hoe wij uw persoonlijke gegevens verzamelen, gebruiken, delen en beschermen in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

In dit privacybeleid leggen we uit welke informatie we verzamelen, waarom we deze verzamelen, hoe we deze gebruiken, met wie we deze delen en welke rechten u heeft met betrekking tot uw persoonlijke gegevens. We raden u aan om dit beleid zorgvuldig door te nemen, zodat u begrijpt hoe wij uw gegevens behandelen en welke keuzes u heeft met betrekking tot uw privacy.

Als u vragen heeft over ons privacybeleid of over de manier waarop wij uw gegevens verwerken, kunt u altijd contact met ons opnemen via de contactgegevens vermeld in dit beleid. We staan klaar om uw vragen te beantwoorden en u te helpen met eventuele zorgen die u heeft over uw privacy.

1. Verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens

Heuninck

Vriesenrot (STF) 28
9200 – Dendermonde

KBO 0457 939 572

Raadpleegbaar via:

info@heuninck.be

0032/52220740

2. Doeleinden van de verwerking

 

 

Doeleinde

 

Bewaartermijn

Uitvoeren van een overeenkomst

Allereerst worden uw persoonsgegevens gebruikt om overeenkomsten op te stellen en te finaliseren en deze uit te voeren. Het betreft het verwerken van bestellingen en het leveren van producten. 

Ook kan de klantenservice uw gegevens gebruiken om te reageren op uw vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot onze producten en diensten, en om u te voorzien van ondersteuning en assistentie. 

 

Categorieën: 

  • Identificatiegegevens (zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en andere contactgegevens)
  • Financiële gegevens; zoals betaalinformatie, factuurgegevens en andere informatie die nodig is voor financiële transacties.
  • Transactiegegevens: zoals informatie over aankopen, bestellingen, terugbetalingen en andere transactiegerelateerde informatie.
  • Communicatiegegevens:; zoals correspondentie, chats, telefoongesprekken en andere communicatie tussen u en Heuninck. 

Uw gegevens worden bijgehouden tot twee jaar na het laatste contact.

Toestemming

Marketing en communicatie: wij kunnen uw contactgegevens gebruiken om u informatie te sturen over nieuwe producten, promoties, evenementen of andere relevante informatie die interessant voor u kan zijn. Dit kan gebeuren via e-mail, telefoon of post, afhankelijk van de voorkeuren en toestemming. 

 

Categorieën van gegevens: 

  • Identificatie- en contactgegevens.

Uw contactgegevens worden verwijderd indien de toestemming wordt ingetrokken.

Gerechtvaardigd belang

Analyse en verbetering van onze diensten: we kunnen uw gegevens gebruiken voor interne analyses om onze producten, diensten, website en marketinginspanningen te evalueren en te verbeteren, en om beter te begrijpen hoe onze klanten onze producten en diensten gebruiken. Hierbij wordt zo veel als mogelijk gebruik gemaakt van geanonimiseerde data. 

 

Categorieën van gegevens:

  • Technische gegevens: zoals IP-adressen, cookies en andere trackingstechnologieën die worden gebruikt bij het bezoeken van onze website. Zie voor meer hierover onze cookie policy.

Uw persoonsgegevens worden zo snel als mogelijk geanonimiseerd. Eens geanonimiseerd, worden uw gegevens verwijderd. 

Naleving van wettelijke verplichtingen

Wij kunnen uw persoonlijke gegevens verwerken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden van financiële gegevens, het bijhouden van verkooptransacties en het voldoen aan belasting- en boekhoudkundige verplichtingen.

De toepasselijke bewaartermijn aangeven.

3. Welke persoonsgegevens en van wie?

De persoonsgegevens van klanten en personen die contact opnemen met Heuninck worden verwerkt.

4. Ontvangers van gegevens

In lijn met wat eerder is vermeld, zal het bedrijf, behalve wanneer het noodzakelijk is om persoonsgegevens te delen met organisaties of entiteiten die optreden als derde serviceproviders namens en onder de controle van de verantwoordelijke om de eerder genoemde doelen te bereiken, de verzamelde persoonsgegevens in dit kader niet delen, verkopen, verhuren of uitwisselen met andere organisaties of entiteiten, tenzij u hierover vooraf bent geïnformeerd en uitdrukkelijk hebt ingestemd.

Het bedrijf maakt gebruik van derde serviceproviders voor verschillende doeleinden, zoals:

  • Het inhuren van externe medewerkers voor specifieke taken of opdrachten (zoals een bedrijfsrevisor, notaris, sociaal secretariaat, enz.)

Heuninck zal alle noodzakelijke maatregelen treffen om een goed beheer van de website en het informatiesysteem te waarborgen.

Het bedrijf kan persoonsgegevens verstrekken op verzoek van wettelijk bevoegde autoriteiten, of zelfs op eigen initiatief als het te goeder trouw van mening is dat het verstrekken van deze informatie nodig is om te voldoen aan wet- en regelgeving, of om de rechten of eigendommen van het bedrijf, haar klanten, haar website en/of u te verdedigen en/of te beschermen.

5. Vacatures

Wanneer u solliciteert naar een vacature bij Heuninck, verstrekt u ons persoonsgegevens als onderdeel van uw sollicitatie. Deze persoonsgegevens kunnen onder meer uw naam, contactgegevens, cv, motivatiebrief en andere relevante documenten bevatten.

Wij zullen uw persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor het evalueren van uw sollicitatie en het nemen van beslissingen over de selectieprocedure.

Door uw sollicitatie in te dienen, stemt u ermee in dat Heuninck uw persoonsgegevens verwerkt zoals beschreven in dit privacybeleid. We zullen uw gegevens niet delen met derden, tenzij dit noodzakelijk is voor de evaluatie van uw sollicitatie of als we wettelijk verplicht zijn om dit te doen.

Uw persoonsgegevens worden bewaard gedurende de periode die nodig is voor de afhandeling van uw sollicitatie en voor eventuele opvolgende communicatie met u. Als uw sollicitatie succesvol is en leidt tot een dienstverband, zullen uw gegevens worden opgenomen in ons personeelsbestand en worden verwerkt in overeenstemming met ons interne privacybeleid voor werknemers.

Indien uw sollicitatie niet succesvol is, kunnen we uw gegevens bewaren voor toekomstige vacatures, tenzij u ons verzoekt uw gegevens te verwijderen.

Als u vragen heeft over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken in het kader van sollicitaties, of als u uw gegevens wilt bijwerken of verwijderen, neem dan contact met ons op via de contactgegevens die aan het begin van dit privacybeleid worden vermeld. We zullen uw verzoek zo snel mogelijk behandelen en u op de hoogte stellen van de uitkomst.

6. Beveiliging

Om zo veel mogelijk ongeautoriseerde toegang tot de persoonsgegevens die in dit kader worden verzameld te voorkomen, heeft het bedrijf veiligheids- en organisatorische procedures opgesteld. Deze procedures hebben betrekking op zowel het verzamelen als het bewaren van deze gegevens.

Deze procedures zijn ook van toepassing op alle verwerkers waarmee het bedrijf samenwerkt.

7. Uitoefening van uw rechten als betrokkene

Als betrokkene heeft u bepaalde rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze rechten omvatten:

  • Recht op informatie: U heeft het recht om te worden geïnformeerd over hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken en verwerken.
  • Recht op toegang: U heeft het recht om toegang te krijgen tot uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt en om informatie te ontvangen over hoe deze gegevens worden gebruikt.
  • Recht op rectificatie: Als uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, heeft u het recht om deze te laten corrigeren of aan te vullen.
  • Recht op gegevenswissing: In bepaalde gevallen heeft u het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te wissen, bijvoorbeeld wanneer de gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld.
  • Recht op beperking van de verwerking: U heeft het recht om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld wanneer u de juistheid van de gegevens betwist.
  • Recht op gegevensoverdraagbaarheid: U heeft het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat te ontvangen en om deze gegevens over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
  • Recht om bezwaar te maken: U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van gerechtvaardigde belangen of direct marketing.

Als u een van deze rechten wilt uitoefenen of als u vragen heeft over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken, neem dan contact met ons op via de contactgegevens die aan het begin van dit privacybeleid worden vermeld. We zullen uw verzoek zo snel mogelijk behandelen en u op de hoogte stellen van de uitkomst. Houd er rekening mee dat er mogelijk kosten of beperkingen verbonden zijn aan het uitoefenen van bepaalde rechten, afhankelijk van de specifieke omstandigheden van het verzoek.

8. Klachten

Inzake de verwerking van de persoonsgegevens door ons kantoor kan U een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit :

Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

Tel +32 (0)2 274 48 00

Fax : +32 (0)2 274 48 35

E-mail : contact@apd-gba.be 

URL: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen